קבצי מסלול עתלית-שוקף-ים (13/8/04)

טיול המשלב רכיבה והליכה בחורש הכרמל את הסינגל היפה ביותר בצפון וטבילה בים לסיום, נקודה מיוחדת במסלול הוא ביקור ב"גן" פסלים מיוחד ביישוב עין-כרמל.

אזהרה: חלק מהמסלול עובר בשטח אש. צה"ל דורש תיאום מעבר בשטח זה גם ברכיבות סוף שבוע. (כך לפחות כתוב על מפת השבילים)

נקודת ההתחלה שבחרנו היא בתחנת הדלק שליד מחנה המעפילים בעתלית. אנו רוכבים לכיוון דרום עד נקודה 2, ופונים מזרחה גשר מעל כביש ת"א-חיפה יוביל אותנו לכיוון עין-כרמל. בתוך היישוב מצדימין של הדרך לא נוכל לפספס את גן הפסלים, פסלים אכזוטיים מרתקים מאבן כהה מסודרים בשדה בעיגול בגודל של כמה עשרות מטרים, מומלץ לעצור לכמה דקות ולהסתובב בין הפסלים.

אנו ממשיכים מזרחה, לאחר נקודה 13 אנו נכנסים לשטח אש (הערה למשתמשי טורבו CD - שמות הנ.צ. בטורבו על המפה עלולים להיות שונים, יש להתייחס לשמות שנמצאים בהערות בטבלת הנקודות). העליה לגבעות אינה קלה אבל רכיבה לחלוטין לבעלי כושר בינוני ומעלה.

החלטנו לבדוק את השביל האדום היורד לכיוון נחל הוד ליד חרבת חגלון, במפתיע בנקודה 17AA התגלתה דרך4X4 שאינה מסומנת במפה ושינינו קצת את התוכנית מתוך הנחה שהדרך והשביל יצלבו, המפגש הוא אכן בנקודה 13. כאן נטשנו את הדרך שממשיכה לוואדי ואנו המשכנו בשביל האדום. לא רכיב לחלוטין, אולם מי שאוהב לטייל ברגל יהנה בהליכה במדרון בתוך החורש, ממול מתגלים לנו בתיהם של ניר עציון ועין-חוד היישוב שלא קיים (כלומר, הבתים של עין-חוד (לא עין הוד) קיימים כבר עשרות שנים אולם היישוב אינו מאושר ויש התעלמות טוטלית של המדינה מהיישוב, ואפילו במפה טופוגרפית הוא אינו מופיע, ותאמינו לי הוא קיים). בוסף הירידה מפגש עם שביל הליכה כחול שאנו ממשיכים עליו לכיוון צפון מזרח, עדיין בהליכה אולם כאן ניתן לשלב רכיבה. קטע ההליכה מסתיים בנקודה 25 בערך.

רכיבה מזרחה תביא אותנו לנקודה 31. פניה חדה לדרך עם עליה אתגרית להר שוקף. בנקודה 32 פניה ימינה ולאחריה מזלג שבילים אנו בחרנו בפניה ימינה ואחריה מיד פניה שמאלה לעליה, בחירה נכונה.

בנקודה 36 מתחיל הדובדבן שעל העוגה, סינגל ארוך כשלושה ק"מ של תענוג, רכיבה בתוך החורש רכיב כמעט לחלוטין לכל הרמות. נהדר. בנקודה מסוימת השביל מתלכד עם דרך עפר להערכתי באיזור נקודה 4A (אולם לצערי לא סימנתי נקודה זו) והירידה בחזרה לסינגל היא בירידה תלולה וקצרה בצד השמאלי של הדרך.

באיזור עין-אורן החלטנו שהתאמצנו מספיק ליום אחד, ופנינו לירידה בכביש לכיוון מערב, חציית מסילת הרבת וכביש החוף היא בגשר תחתי, וטבילה בים, חזרה לעתלית בדרך עפר מזרחית לכביש ולמסילה.

הערות:

1. כאמור הרכיבה בשטח אש ויש להתנהג בהתאם (אישורים, זהירות מנפלים וכדומה)

2. למעוניינים להמנע משטח האש וההליכה ניתן לרכב מעט דרומה דרך נחל מערות.

3. הסינגל של השוקף הינו גם מטוייל רגלית יש להזהר ממפגשים עם ההולכים ולתת להם את הכבוד הראוי.