מסלול כפר אדומים - אלמוג (16/11/07)

אזהרות:

• חלק מהמסלול הינו שטח אש, רכיבה בסופי שבוע ותיאומים עם הצבא כנדרש.

• הרכיבה בשטחים הגובלים עם הרשות הפלסטינית, מומלצת רכיבה בקבוצות ועם נשק.

מסלול חביב במדבר יהודה שתפס בשנים האחרונות, מאפשר קפיצה מהיר למדבר, רכיבה בנוף מדהים, סינגלים זורמים, במסלול הקצר עוד לפני הצהריים ניתן לחזור הביתה ולהחזיר את הילד מהגן.

אנחנו לקחנו את המסלול המקובל כפר אדומים - נבי מוסה - אלמוג והוספנו לו את הר חרמון (זה שליד בקעת הורקניה ולא הצפוני). ברכיבה זו ויתרנו על הירידה מנבי מוסה לאלמוג אותה עשינו בשנים הקודמות. על מנת לתת את התמונה השלמה מתוארים גם המסלול הארוך דרך הר חרמון וגם הקצר.

הטיול כרוך בהקפצה, נקודת התחלת הרכיבה (3) היא בתחנת הדלק בצומת של כפר אדומים והסיום באלמוג (55) לשם נקפיץ מכוניות לפני התחלת הרכיבה.

מתחנת הדלק (3) אנו רוכבים מזרחה קצת בדרך העורפית לתחנת הדלק ב (4) אנו חוצים את הכביש ויורדים דרומה בדרך עפר עד המפגש עם ערוץ נחל אוג (6). במפגש עם הערוץ אנו לוקחים שמאלה תוך כדי חיפוש הסינגל, רכיבה בערוץ או על שוליו, מדי פעם השביל חוצה וממשיך על הצד השני. ההמשך בערוץ הוא עד נקודה (24) שבא אנו עוזבים את הערוץ ועולים שמאלה (אם הגענו למערה משמאל לרוץ סימן הוא שפיספסנו את היציאה ויש לחזור ולעלות לפני המערה).

פה הסינגל מושך אותנו ארוך ובדרך כלל זורם אנו ממשיכים ולפתע בנקודה מסוימת הנוף נפתח מזרחה, מראה יפהפה, מקום מעולה לעצור לכריך/חטיף/קפה. פה ובהמשך נראה מדי פעם את המבנה היפה של נבי מוסה.

נמשיך ברכיבה עד המפגש עם הכביש (43) ושם גם נמצא את נבי-מוסה, בדרך כלל ניתן להציץ לתוך המבנה.

פה מסלולנו מתפצל לשתי אפשרויות, הארוכה לכיוון דרום דרך הר חרמון ואז לאלמוג והקצרה ישר מזרחה לאלמוג.

הקצרה:

אנו עוקפים את נבי מוסה בדרך עפר צמודה מימין העוברת דרך בית קברות ישן (?) הדרך נמשכת עד נקודה (51) שם אנו יורדים לכיוון דרך העפר ומזרחה בשביל לכיוון אלמוג.

הארוכה:

לאחר הביקור בנבי-מוסה אנו רוכבים על הכביש דרומה, לאחר מספר ק"מ יהיה מחנה צבאי משמאלנו ואחריו (61) אנו יורדים שמאלה. האזור הוא שדה אימונים של השריון כך שיתכן שינויים בדרכים וכן "פודרה" על הדרך, למזלנו גשם שירד כמה ימים לפני בואנו מנע את הפודרה ויכולנו לחתוך חופשי דרך השטח, אם לא, צריך למצוא את הדרך הנוחה.

אנו מושכים עד נקודה (67) לתצפית יפה לכיוון ים המלח. בנקודה זו חלק מהחברה זיהו סינגל על השלוחה מזרחה שפיתה אותם לרדת לכיוון אלמוג. השאר המשיכו צפונה לתצפית נוספת (68) לכיוון מזרח וצפון לכיוון יריחו, פה זיהינו סינגל נוסף (זה המסומן במסלול) שחלקנו ירד בו עד המפגש עם השביל הכחול (79) השביל חלקו רכיבה וחלקו הליכה (שיפועי צד תלולים). יש אפשרות לרדת בדרך עפר היורדת מההר בנקודה 69 לנקודה 72, דרך זו לא מופיעה בכל המפות. לאחר הירידה אנו ממשיכים בשביל המושך צפונה ומזרחה, חוצים לכיוון צפון את ערוץ נחל אוג ומגיעים לא עייפים אך מרוצים לאלמוג.